Het zelfde maar toch anders.



Eerder deze week heb ik jullie zo'n zelfde kaartje laten zien als deze. Uit een aantal van jullie reacties werd mij duidelijk jullie niet zo veel begrepen van mijn omschrijving. Ik had nog een strook papier over, dus vandaag heb ik mijn huiswerk voor jullie gedaan. Met behulp van een paar foto's ga ik proberen uit te leggen hoe ik dit modelletje heb gemaakt.


Op de eerste foto zien jullie dat ik de strook papier (de helft van een A4)  heb gerild van de linker bovenhoek, naar de rechter benedenhoek. Ik had eerder al een beginnetje gemaakt, dus de versiersels, en het ander ril lijntje kunnen jullie even vergeten.


Als je de strook gevouwen hebt, draai je  'm  een klein beetje zodat de onderzijde recht komt te liggen. Nu maak je een 2e ril lijn recht naar beneden, op het smalste stuk van de strook. Om het iets duidelijker te maken heb ik er 2 pijlen bij gezet.



Je vouwt de strook weer dubbel, en dan krijg je dit resultaat. Nu kun je je kaart naar hart en lust gaan decoreren. het is ook leuk om de binnenzijde te versieren.



Hopelijk heb ik jullie een beetje beter op weg kunnen helpen met dit modelletje. Heel veel hobbyplezier.

Ik doe mee met de volgende challenge(s):
The Ribbon Girl => September challenge, Any Image.
Glitter 'n Sparkel => Challenge #154, Use something beginning with "G" (Gorjuss)



Reacties

  1. Ook deze is weer schattig Renate...en bedankt voor de uitleg....nu is het helemaal duidelijk!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alweer zo'n leuk kaartje Renate, TOP

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit Gorjussje weer lief en mooi ingekleurd en super bedankt voor de duidelijk uitleg Renate, heel leuk model waar ik aanvankelijk werkelijk totaal niks van begreep *lol*!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Renate,
    het is een heel duidelijke uitleg! En je kaartje is enig!
    Groetjes en dank je wel!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is ook al zo'n schattig kaartje. Erg mooi gedaan, Renate!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd handig, zo een duidelijke beschrijving bij een ander model kaart. Het ziet er leuk uit, handig zo een vakje binnenin! Je hebt de kaart ook leuk versierd. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee zeg, dat ga ik eens uit proberen. Beide kaartjes zijn erg leuk. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi renate,
    volgens mij snap ik het nu ook,het is echt een leuke model en ook dit kaartje is weer super leuk mét een schattig afdrukje,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een frisser kleurtje en tóch weer een ander kaartje...:-), leuk hoor!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je uitleg, ga ik zeker eens maken, je hebt dit dametje prachtig ingekleurd!


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie en lieve kaart. met deze uitleg kan iedereen volgens mij aan de slag ;-). groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor de duidelijke uitleg! Het is weer een snoepie!!
    Een goed begin van de week,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is ookweer een prachtig kaartje met dit model. Bedankt voor de uitleg Renate!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is echt een leuk modelletje en je uitleg is heel duidelijk met de foto's. Mooi kaartje, ook deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk kaartje zeg, en inderdaad een hele duidelijke omschrijving.

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze is ook prachtig Renate....en wat een goede uitleg geef je erbij.....bedankt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk kaart-model!! De gorjuss stempeltjes zijn super!!
    Je hebt het lekker handig met foto's uitgelegd....ik ga deze zeker een keertje van je liften.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Renate,
    Ik ken dit modelletje...een super schattig klein kaartje met handige vakjes!!!
    Prima beschrijving heb je er van gemaakt en heel schattige kaartjes!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. geweldig, Renate, heel erg leuk geworden, bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. leuk model kaartje.
    en het is een leuke kaart geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er prachtig uit, leuk gedaan. Leuk om met dit modelletje te werken hé!? Heb hem ook.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Toevallig liet een klant dit modelletje zien vandaag. Nu weet ik hoe het gemaakt is. Ze zij al dat het eigenlijk heel makkelijk is. Leuk zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een grappig model kaartje is dit! Heel erg leuk hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk kaartje.. Je inspireert heel blogland weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hey,

Leuk dat je even komt spieken. Ik vind het nog veel leuker als je een leuke reactie achter laat.

Groetjes Renate.

Populaire posts van deze blog

Doe Eyed Gorjuss

Ik was er even tussenuit.

You are spooktacular!